Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu

Kakadu en Litchfield

Door: Luuk en Jaimy

Blijf op de hoogte en volg Luuk

29 Maart 2015 | Australië, Darwin

Deze 3 dagen verdienen een post opzich. We zijn drie dagen naar deze nationale parken geweest en het was super!

Op dag 1 werden we om 6.40 opgehaald bij het hostel in Darwin en ontmoette we onze reisgenoten in de truck. (4x4) In totaal waren we met 17. We reden naar Kakadu National park waar we een korte stop maakte bij een mooi uitkijkpunt waar we over de geschiedenis van het park leerde.

Daarna zijn we bij een bezoekerscentrum gegaan en leerde we wat over het park. Daarna hadden we een super mooie wandeling door een mooi deel van het park. Een bijzonder deel, want we konden daar kijken naar allerlei muurtekeningen die gemaakt zijn door de Arborigionals. De bordjes daarbij vertellen wel wat, maar ik zeg het maar wat graag: met een gids leer je meer en is het echt leuker :)

Toen we naar het camp waren gereden was er tijd om even te ontspannen en hebben we een duik in het zwembad genomen. Daarna gingen we met zijn alle in een grote keukentent eten maken. Ondertussen was het al donker geworden en tijdens onze weg naar de keukentent hadden Luuk en ik al heel grote padden gezien. Zeker zo groot als twee mannenhanden. Dit bleek later de King Toad te zijn, een echte plaag in Australie. Tijdens het koken besloot ik heel even naar het toilet te lopen. Lampje op mijn hoofd om wat rond te schijnen, en halverwege het pad naar het toilet hoorde ik naast me in het gras wat bewegen. In eerste instantie verwachtte ik weer zo'n grote pad te zien, dus ik liep rustig door. Toch nieuwsgierig draaide ik heel even mijn hoofd om mijn lampje richting het geritsel te draaien. ENORM geschrokken. Het was een slang van ruim 2 meter, wellicht 2.5 meter met zijn kop in de lucht, hij keek mijn richting in. Wat een mazzel, hij lag vlak naast het pad. In de eerste seconden wist ik niet om wat voor slang het ging dus had ik mijn hart in mijn keel zitten. Later bleek het ''maar'' een python te zijn. Ongevaarlijk, maar ze kunnen lelijk bijten. Eenmaal een beetje bijgekomen ben ik teruggerend naar de keukentent en zijn we het dier allemaal gaan bekijken :)

Dag twee zijn we heel vroeg vertrokken, Om half 7 werden we opgehaald door een ranger van het park, die ons meenam op Yellow River Cruise. Krokodillen spotten GAAAAFF. Veel krokodillen, maar ook vogels gezien. Prachtige natuur. Zo stil op die boot, ongelofelijk. Super.
Daarna zijn we naar een poel gereden in het nationaal park. Daar moesten we dan wel 4 km voor lopen in de brandende zon, maar dat viel alles mee. We klommen over rotsen en door krappe spleten maar het was de moeite waard. We kwamen uit op een plek met een waterval waar we heerlijk konden zwemmen. Heel rustige plek en veel natuur. Helder water. Zo hebben we op dag 2 op twee plekken gezwommen. Daarna eten gemaakt en weer redelijk op tijd naar b

Vandaag, dag 3 hebben we weer een super dag gehad. We hebben eerst heel veel termietenheuvels bekeken en geleerd over hoe de verschillende kolonies (soorten) leven. Eigenlijk heel interessant als je er meer over leert. Daarna zijn we naar de Wangi Falls gereden. Daar mag je niet zwemmen omdat er sinds kort een grote krokodil is gespot. Binnenkort gaan ze het dier vangen en ergens anders weer uitzetten. Tot die tijd mag je enkel rondom het gebied wandelen. Het was een prachtig stukje regenwoud. Zweten!!!

Daarna nog naar een prachtge plek gereden om lekker te zwemmen. Luuk en ik hebben daar nog wat gesnorkeld en veel mooie vissen gezien. Daarna nog gelunched en teruggereden naar het Hostel. Vanavond gaan we om af te sluiten met zijn allen lekker uit-eten.
Het was SUPER!

  • 29 Maart 2015 - 13:01

    Pap En Mam:

    Geweldig wat mooi allemaal, ik kan me indenken dat jullie het erg goed naar jullie zin hebben!
    Gaaf die krokodillen en wat een schrikken met die slang!!!! is het niet verstandiger om in een wild park om altijd met tweeën te gaan? Maar net als je zegt het is máár een Python van 2,5 meter!!!!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, geniet ervan en tot het volgende verhaal

  • 29 Maart 2015 - 13:16

    Myrette:

    Jeme een python. Pfffff uitkijken wan kind!

    Ik geniet van de verhalen! !

    Genieten xxx

  • 29 Maart 2015 - 14:06

    Gerard En Ellie Gillis:

    Fijn dat het jullie zo goed gaat. Wij genieten ook van jullie verhalen. Leuk om te lezen. Geniet van jullie avontuur!

  • 29 Maart 2015 - 14:15

    Fam Vd Hout:

    Wat een prachtig, indrukwekkend verhaal en de foto's geweldig wat een mooie dieren, planten, natuur en die kleuren geweldig. Geniet er samen van.

  • 29 Maart 2015 - 14:41

    Ingrid:

    Wat zul je geschrokken zijn zeg, denk je ook even naar de toilet te gaan.
    Gelukkig maar dat alles goed is afgelopen en hebben jullie een mooie tijd gehad.

    Heel veel plezier nog en geniet!!!!!

  • 29 Maart 2015 - 21:59

    Reni:

    Gave foto's!

  • 31 Maart 2015 - 06:14

    De Buren :

    Wat een spannend moment met het oog in oog staan met die ene slang!!!! Kijk uit en geniet van jullie avontuurlijke reis. Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen..... X

  • 31 Maart 2015 - 13:23

    Piet En Jacky:

    Hoi Luuk en Jaimy.
    Wij hebben ook na een spannend avondje uit ( !! ) met Gerard en Ellie ook jullie link gekregen.
    Jullie hebben echt een top vakantie zo te lezen. Geniet er maar lekker van! Bij ons in het bos is ook een grote termieten heuvel......nu kunnen jullie ons uitleg geven, interessant!!

  • 31 Maart 2015 - 16:50

    Ann:

    2,5 meter..... Daar pas jij helemaal in Jaimy Badluck Brouwers ;-)

  • 31 Maart 2015 - 20:30

    Aafke:

    Hey lieverds,

    Wat leuk om weer een verslag te lezen! Jullie ontmoeten vast ook veel mensen tijdens zo'n groepstour :) vond ik altijd gezellig. Hebben jullie ook in de open lucht geslapen of sliepen jullie in een gebouw?
    Hier in het nog-lang-niet-tropische Nederland is het de laatste tijd erg stormachtig, regenachtig en niet bepaald warm :P haha. Maar wat is een Hollandsche lente zonder regen, toch? ;)
    Heeeeeeel veel plezier bij jullie volgende avonturen. We kijken hier uit naar jullie volgende verhalen.

    Dikke kus, Aaf

  • 03 April 2015 - 10:33

    Femke En Rob:

    Ha wereldreizigers!

    Wat een mooi verhaal weer en super gave foto's!
    We zijn jaloers.... :)!

    Veel plezier nog en genieten!

    LIefs,
    Femke en Rob

  • 04 April 2015 - 10:16

    Engelien En Peter:

    Hoi Jaimy en Luuk,

    Geweldig die foto's , wat een natuur. Heel veel plezier nog.

    Groetjes van de gorkaatjes

  • 12 April 2015 - 09:33

    André Embrechts:

    Leuk te lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben, hier is het duikseizoenweer begonnen.
    nog veel plezier daar in downunder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Luuk

Wij gaan naar Australie!

Actief sinds 04 Maart 2015
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 7735

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: