Zeeschildpadden, mantaroggen en walvishaaien - Reisverslag uit Darwin, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu Zeeschildpadden, mantaroggen en walvishaaien - Reisverslag uit Darwin, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu

Zeeschildpadden, mantaroggen en walvishaaien

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 April 2015 | Australië, Darwin

West Australie: Snorkelen, duiken, zeeschildpadden en heel grote haaien!
Hoi allemaal, het is alweer even geleden maar hier weer even n update uit het zonnige Australie (lees: verbrand-zonnig) We hebben een fantastische tijd. Super mooi.

Na Kakadu en Litchfield, in het noorden van Australie, zijn we naar Perth gevlogen. Dit is aan de westkust. Vanuit daar zijn we naar Shark-bay gereden. Daar is het super mooi , maar het weer zat even niet zo mee.

In Sharkbay zijn we naar Monkey Mia gereden. Een heel bijzondere plek. We spotte daar dolfijnen, niet zo moeilijk want ze zwemmen daar aan je voeten voorbij als je in het water staat, en we spotte vanaf de pier twee zeeschildpadden. Die hadden we nog niet gezien dus dat was erg gaaf.

In sharkbay was het dusdanig slecht weer dat we ook niet echt konden snorkelen of duiken dus besloten we door te rijden naar Exmouth. Daar hadden we al veel goede dingen over gehoord. Eenmaal in Exmouth was het stralend weer en zijn we direct gaan snorkelen. We hebben twee dagen op verschillende plekken gesnorkeld en het was erg gaaf.

Vandaag zijn we weer op een dagtour geweest. Tijdens deze tour hebben we gedoken ( onze eerste buitenlandse duik woehoe!!) gesnorkeld en als kers op de taart met walvishaaien gezwommen. De tour was super. Leuke crew en goede verzorging, heerlijk gegeten en veel mooie dingen gezien. Ook hadden we het geluk dat we naast de boot nog een dugong (zeekoe) en een mantarog hebben gespot. Tof!

Duiken is hier super. Enkel in je zwempakkie het water in. Wetsuits zijn hier enkel om te zweten. Het water is 28 graden hier  Chillll. We hebben vandaag gedoken op het Ningaloo Reef, heel bekent om zijn vele soorten vissen; meer dan 250 verschillende soorten. Dat is meer dan op het Great Barrier Reef. Wel blijkt op het Reef het koraal meer kleuren te hebben. Dat was hier inderdaad niet zo.

Wel enjoy de foto’s. De 16e gaan we onze laatste binnenlandse vlucht tegemoet. Daarna nog 6 weken om de oostkust te bekijken (ongeveer) Tot dan!

Groetjes Luuk en Jaimy

• 12 April 2015 - 14:09

Martijn:

Wow, gaaf hoor ben benieuwd naar de rest van jullie verhaal en foto's! Blijf genieten en veel plezier aan de oostkust.

Groet Tijn

• 12 April 2015 - 14:26

Hans En Gerrie Coehorst:

Luuk en Jaimy,

Merk wel dat jullie echt genieten van deze super vakantie!
    Super mooi dolfijnen zo dicht bij de kant.
    Maar zeker de walvishaai, lijkt me grandioos om met deze haai te mogen zwemmen!!
    Graag meer foto's willen meer van jullie ervaringen genieten!
    Nog veel plezier en geniet ervan!!

Hans en Gerrie

• 12 April 2015 - 15:10

Jaimy :

Hoi Hans en Gerrie.

We hebben zo veel fotos die ik nog altijd probeer te uploaden maar de verbinding is zo slecht :( ik probeer t nu nog even en daar zit ook een walvishaai bij.

Groetjes en bedankt!!

• 12 April 2015 - 15:10

Jaimy :

Hoi Hans en Gerrie.

Groetjes en bedankt!!

• 12 April 2015 - 15:33

Ingrid:

Heel veel plezier nog hoor en wat vliegt de tijd. Blijf lekker genieten!!!!

• 12 April 2015 - 16:05

Myrette:

Ekkus wachtuh, on my way........ sakkers wan prachtige foto's en mooi verhaal.

Wat moeten jullie het super vinden! !

• 12 April 2015 - 19:27

De Buren:

Wederom zo'n mooi reisverslag en wat een mooie foto's! Ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier de laatste anderhalve maand.... met al jullie mooie avonturen. X

• 12 April 2015 - 19:39

Ome Peter En Tante Marij:

Hoi Jaimy en Luuk,
    Wat fijn dat jullie zoveel kunnen snorkelen, en veel zien, zo zien wij een andere kant van Australie.
    Jammer dat het weer soms tegen zit, geniet van jullie mooie reis

• 12 April 2015 - 19:45

Leon:

Weer een heerlijk verhaal!!!
    ENJOY!!!!

• 12 April 2015 - 20:06

Reni:

Wow, weer een heleboel prachtige dieren gezien zo te lezen! Kijk ook een keer naar de plantjes he, die zijn daar ook heel mooi. ;) xx

• 19 April 2015 - 13:06

Aafke:

Hoi hoi lieverds,

Ik had dit verslag nog niet eens gezien :P maar wat een mooie foto's allemaal! Ik had wel iets daarvan voorbij zien komen op facebook, maar om de verhalen zelf te lezen is natuurlijk veel leuker. Nu nog lekker genieten van de Oostkust. Veel plezier!!

Dikke kus xx