Laminton NP, Kondalilla NP en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu Laminton NP, Kondalilla NP en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu

Laminton NP, Kondalilla NP en Fraser Island

Door: Luuk en Jaimy

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 April 2015 | Australië, Rainbow Beach

De eerste 1,5 week aan de oostkust zit er alweer op, als ik me goed herinner was Byron Bay het laatste wat ik verteld heb.

Na Byron Bay leek het me wel eens leuk om wat meer landinwaarts te rijden. We zochten in het boek wat ik gekregen heb, waarin alle nationale parken beschreven staan, een nationaal park uit en reden daar naar toe. Laminton NP. Regenwoud…SUPER GAAF. Het deed zijn naam wel eer aan, regen regen regen. Opzich heeft dat ook wel weer iets. We maakte een mooie lange (klim) wandeling door het park en genoten van een paar uitzichtpunten. Wel erg opletten want doordat alles nat is, is het ook wat gladder, en je kijkt regelrecht de diepte in. Eenmaal tot op ons bot verregend waren we terug op de camping. Het is best afzien als het zo regent, boeiend dat je nat wordt, maar de camper is een bende, niks droogt en je zit opgesloten in de avond, buiten zitten is er namelijk ook niet bij. Goddank kwamen we er achter dat er bij de camping ook een lodge zat, zo’n km verderop. Wij mochten van de camping in de avond ook gewoon lekker in de Lodge komen zitten, dus we besloten er heen te wandelen. De weg daarnaar toe was niet verlicht, we hadden wel ons lampje bij om eventueel verkeer te waarschuwen (niet dat daar iemand kwam ofzo) maar verder was het STIK DONKER. Als je omkeek keek je regelrecht een zwart gat in, je kon werkelijk NIKS zien, best een beetje spannend. Eenmaal in de lodge stonden er heerlijke banken, boekjes om te lezen en jawel een open haard. Heerlijk een avondje gerust.

Helemaal lekker opgedroogd en gewarmd gingen we ons campertje in om te slapen. Midden in de nacht werd ik wakker omdat ik dacht dat ik wegdreef. Het stel wat voor ons de camper had gehuurd, was de hoogte even vergeten en hadden het dak beschadigd. Ze hadden dit ‘’gemaakt’’ maar dus niet goed genoeg. (de airco van het busje werkte ook niet en ook de batterij van de bus was slecht waardoor we halve tijd geen koelkast hadden. Al met al was ik er behoorlijk klaar mee en moest ik doen waar ik totaal geen zin in had tijdens deze vakantie, bellen en alles regelen. Dat viel overigens alles mee, we konden gewoon terugkomen en een ander busje ophalen (wel op aandringen hoor, anders hadden we naar een garage gemoeten) maar we zaten nog onder Brisbane en moesten daar toch nog langs. Ohjah, had ik al verteld dat ik een bloedzuiger aan mijn hand had na de wandeling in het park, best bijzonder…..en smerig.

Eenmaal dat allemaal gefixt zijn we doorgereden naar de Australian Zoo van Steve Irwin. Erg bijzonder om daar eens te kijken. De dag daarna zijn we doorgereden naar Sunshine Coast en hebben we daar in Kandalilla NP rondgewandeld en watervallen gekeken.

De laatste paar dagen staan we al op dezelfde camping in Rainbow Beach. Geweldig is het hier. Het is de badplaats die de oversteek maakt naar Fraser Island. We boekten een tour voor zondag, en hadden daardoor vrijdag en zaterdag nog om te chillen. We hebben heerlijk 2 dagen aan het strand gelegen.

Gisteren, zondag, zijn we naar Fraser Island gegaan dit is een eiland van Australie waar nog de meest zuivere Dingo’s voorkomen die we gelukkig ook meerdere hebben gezien. We werden opgepikt en reden in 4x4 auto’s naar de Ferry. Fraser Island bestaat uit zand, zand, zand en (regen)woud. Het is ongeveer 25 km in breedte en ik geloof zo’n 110 km in lengte. Het strand is een High way, een landingsbaan en strand om te zonnen. Zwemmen rond Fraser Island wordt afgeraden vanwege de vele haaien (whoop whoop ik wil wel!) en de vele kwallen (laat maar) De eerste dag gingen we naar lake Wabby. Een aardige trektocht door de duinen ongeveer 45 min, en een enorme klim naar de hoogste zandduin, en net op het moment dat je denkt dat je niet meer kunt, kijk je over de top en aan de voet van de zandduin ligt ineens een meer. Hollen naar beneden en je voorover in het water laten vallen. Super kicken. Nog nooit zo’n grote zandbak gezien.

Daarna naar Eli Kreek, een kreek zo schoon dat je er uit kan drinken. Heel bijzonder want niemand weet precies waar t water vandaan komt.
Dat drinken we hebben we natuurlijk geprobeerd. Best bijzonder als er op dat moment een vis voorbij zwemt. Er stond een kleine stroming in de kreek dus we zijn een stuk naar boven gelopen en hebben ons terug naar de auto laten stromen. Lachen!

Daarna ook nog een oud wrak bezocht wat aan de kust ligt en daarna gezellig met zijn alle naar een resort gegaan, gegeten, wat op het strand gezeten en gedronken. Tijdens dat we daar zaten liep er een klein groepje dingo’s aan ons voorbij. Best spannend in het donker, maar als je ze met rust laat en met een groep bent moet het goed gaan. Echt zo super gaaf was dat. Vanochtend vroeg opgestaan en naar Lake MCkenzie gegaan. Super helder blauw meer in het hart van Fraser Island. Eerst een stuk (zelf rijden met 4x4) door het woud en klapzand naar het meer en daar een duik genomen. Super helder blauw, zo hebben we het nog nooit gezien. Daarna zijn we nog met zijn alle gaan lunchen op het strand en hebben we tussen de auto’s een volleybalnet gespannen en gevolleybald op het strand. Ohh genieten…. Zo genieten.

Nu zijn we moe maar voldaan terug op de camping. Vanavond gaan we maar eens kijken hoe we verder gaan reizen, maar hier in Rainbow Beach en op Fraser Island hebben we de tijd van ons leven gehad. Mooi weer, mooie ongeving, leuke groep, heel veel lol, scheuren over het strand en door de duinen met een 4x4, lekker gegeten, drankjes genuttigd op het strand en heerlijk nergens aan hoeven denken. Enkel genieten. Nog maar 4 weken te gaan…..

Tot heel snel weer.

Liefs, 2 heel gelukkige avonturiers.

• 27 April 2015 - 10:56

Elly En Martien:

Mooi verhaal en prachtige foto's stik jaloers!
    Het weer alleen al is om jaloers op te worden!!!

Geniet er nog van.

Gr, Pap en mam

• 27 April 2015 - 12:53

De Buren:

Mooi verslag van jullie droomreis. Een en al avontuur. Geniet van jullie laatste 4 weken daar.

• 27 April 2015 - 12:58

Hans En Gerrie Coehorst:

Luuk en Jaimy,

Mooi, mooi, mooi man.....
    Hoe was het bij de dierentuin van Steve?
    Daar zijn wij in 2010 ook geweest. Wat mij opviel was dat ze het andersom deden als bij de meeste dieren tuinen. Ze laten die dieren, zover 't kan, naar je toe komen en meer interactie met de dieren mogelijk was is. Was Gerrie heel leuk vond was de olifanten eten geven.
    Geniet ervan en horen straks graag live je ervaringen!!

Hans en Gerrie Coehorst

• 27 April 2015 - 14:03

Tijn:

O al die verhalen, heerlijk! Ik zit weer helemaal in mijn reizen. Ik geniet van jullie avontuur. Zodra jullie thuis zijn nodig ik mezelf uit om jullie foto's te bekijken.

En Luuk kun jij ook schrijven ben ook benieuwd naar jouw ervaringen!

Groet Tijn

• 27 April 2015 - 14:07

Aafke:

Jaaaaaa eindelijk naar Fraser!! Ik wist wel dat jullie het daar heel mooi zouden vinden. Echt zooo heerlijk daar. Kunnen we binnenkort foto's vergelijken, haha :p

• 27 April 2015 - 15:59

Jozien:

Weer een heel mooi verhaal

• 27 April 2015 - 16:27

Tante Trees:

Hoi Luuk en Jaimy wat maken jullie een geweldige reis. Leuk om mee te lezen wat jullie allemaal beleven. ga vooral verder genieten en heel veel zien. Groetjes Ome Leo en Tante Trees

• 27 April 2015 - 18:56

Ingrid:

Wat hebben jullie toch een super reis hoor. Geniet nog maar van de laatste 4 weken!!!!

• 29 April 2015 - 19:18

Niek En Manon:

Lieve Luuk en Jaimy
    Super leuk verslag en super gave foto's!

GENIET ER NOG VAN DE LAATSTE 4 WEKEN

Gr Niek & Manon

• 01 Mei 2015 - 21:50

Ome Peter En Tante Marij:

Mooi reisverhaal en foto, s