Alweer 2 weken voorbij. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken voorbij. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken voorbij.

Door: Jaimy en Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

24 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Alweer twee weken hier.

Hoi allemaal!!
Wij maken het super. Het weer wordt steeds beter en ik ben ondertussen gebroken wit  We hebben veel wandelingen gemaakt en zo ontzettend veel dieren gezien. We hebben elke dag nog wat aan ons lijstje toe kunnen voegen. Wat is het hier mooi en GROEN. Fantastisch.

Zo hebben we deze week een wandeling gemaakt bij de 12 apostelen. Wellicht herken je het als je de foto’s bekijkt. (die probeer ik zo te uploaden) Prachtig om te zien. Ook zijn we de dag erna in Tower Hill State Game reserve geweest en zagen we daar een mieren-egel. We hebben wel een uur gekeken en heel stil op de grond gezeten om foto’s en filmpjes te maken. Omdat we zo rustig waren stak het dier uiteindelijk het pad over recht voor Luuk zijn voeten. Super gaaf, onze dag kon al niet meer stuk maar er kwam nog meer. Eenmaal een ander pad ingeslagen in het reserve werden we gewaarschuwd voor slangen; wij in ons element natuurlijk. En inderdaad, Luuk spotte met zijn adelaarsogen een slang. We denken zelf een bruine slang (zeer giftig), super gaaf. Deze slang lag heerlijk op een steen te zonnen en we hebben hem/haar goed kunnen fotograferen.  en als kers op de taart ook nog twee wilde koala’s gespot. 

Deze week zijn we er ook achter gekomen dat we weldegelijk een jetlag hadden. Overdag waren we niet moe, maar slapen lukte ook niet echt. Na een week in eens sliepen we door, en veel ook want we konden natuurlijk de slaap toch wel goed gebruiken. Raar zo’n jetleg. We hebben deze week op veel verschillende plekken geslapen. Meestal caravanparken. Dit verschilt heel erg. Van een keurig net park, tot regelrechte puinhopen, vuiligheid en stank. Dit was bijvoorbeeld het laatste caravanpark waar we sliepen. Nouja park, stuk grind met daarop een verrotte stroompaal, bordje caravanpark erbij en hups, je hebt een caravanpark (eigenlijk was het ook wel weer cool om zo in de middel of niks te overnachten) maar het was een enorm mooi gebied. Dit gebied was een stuk waar onder andere pelikanen broeden. Een heel mooie wandeling dus en een prachtige kust met veel pelikanen. Super cool!!

Maar vooruit, niet alles kan altijd even vlekkeloos gaan. En Jaimy zou Jaimy niet zijn, als ze geen autopech zou krijgen. Enkele dagen geleden begon het lampje van de accu te branden. Ze stelde ons gerust, als de auto nog goed startte, dan was t waarschijnlijk enkel de sensor. Maak dat Jaimy maar wijs. En inderdaad, na enkele keren starten (paar dagen toch wel) was de accu leeg. Wel werden we snel geholpen en had deze man (met een ram van een hamer op de dynamo, I love dit soort volk) de auto redelijk snel aan de praat en laadde de dynamo tijdelijk weer op. Wel waarschuwde hij dat het enkel tijdelijk zou zijn, en dat het wel gemaakt moest worden. En na n uur op weg brandde het lampje weer. Gelukkig waren we vlak bij Adelaide en besloten we maar meteen naar de plek te rijden waar we , eigenlijk twee dagen later, onze camper in zouden moeten leveren. De twee dagen huur en verzekering werden verrekend en hebben we nu, twee dagen eerder dan gepland, een hotel in Adelaide. Het is een super mooie stad.

Vandaag Adelaide bezocht en nieuwe schoenen voor Luuk gekocht. Zijn wandelschoenen waren in het begin van de vakantie al stuk. Mega koopje en mooie wandelschoenen. Blij. Deze wandelschoenen hebben we hard nodig want donderdag vliegen we naar Darwin. Maar morgen gaan we eerst een boottocht doen waarin we Dolfijnen kunnen spotten.
Darwin ligt helemaal in het noorden. Hier worden we vrijdagochtend opgehaald door een gids en gaan we een paar dagen Kakadu & Litchfield bezoeken. Dit zijn nationale parken (deels regenwoud) waarin we hopelijk ook Krokodillen gaan spotten! Kortom….MEGA TIJD HIER. Daarna probeer ik uiteraard weer wat te posten!

Tot snel allemaal en heel veel zonnige groetjes van ons!!

• 24 Maart 2015 - 10:10

Martijn:

Geniet en veel plezier en een mooie tijd in Darwin!

Groet Tijn

• 24 Maart 2015 - 11:14

Evy En Bart :

Moooiee foto's en leuk om te lezen!
    Geniet ervan!!

Groetjes,
    Bart en Evy

• 24 Maart 2015 - 12:42

Reni:

Dat klinkt weer fantastisch! Wat een mooie, aparte dingen hebben jullie al gezien. Geniet! xxx

• 24 Maart 2015 - 14:33

Marion:

Hey luitjes!
    Wat super om te lezen allemaal..jullie hebben er ook zo lang naar uitgekeken!
    Fijn dat het allemaal zo mooi en leuk is! Geniet ervan!
    Ik geniet van de verslagjes!
    Gr Marion

• 24 Maart 2015 - 16:42

Sanne :

Leuk om zo jullie belevenissen te lezen (:
    Jullie vermaken jullie wel ((:

Heel veel plezier en zie al uit naar jullie volgende verhaal!
    Pas goed op jullie zelf!

Liefsxx Sanne

• 24 Maart 2015 - 16:44

Ome Peter En Tante Marij:

Wat vervelend die pech met de auto maar gelukkig is alles goed gekomen, leuke foto's en verhaal.

• 24 Maart 2015 - 18:49

Anneke:

Te gek!! En door jouw verhalen ben ik er een beetje bij

• 24 Maart 2015 - 20:30

Corrie :

Hey
    wat een avonturen ik geloof meteen dat jullie daar erg genieten ga jullie volgen

• 25 Maart 2015 - 00:21

Aafke En Robert:

Waauwie! Wat een genot om naar jullie foto's te kijken :)
    Ik moest wel even nadenken toen ik "mierenegel" zag staan in je verslag. Ik ken hem alleen als Echidna, hahaha. Wat een mooi woord trouwens, mieren-gel. Zo origineel ook :P, zou degene die de naam bedacht heeft dat op een inspiratieloze en 'ik-kan-nu-toch-net-zo-goed-naar-huis-gaan' vrijdagmiddag hebben gedaan?

Ook fijn dat jullie in ieder geval weer lekker verder kunnen zonder camper-pech nu ^_^
    Hier in Hazerswoude-Dorp heb ik laatst ook een heel speciaal type mug gespot: eentje die ons niet heeft gestoken en die dood op de vensterbank lag, O my god. Vast een mannetje, zoooo speciaal. Ik dacht dat je daar wel jaloers van zou worden, jaja :P
    Nee, maar hier gaat alles z'n gangetje, lekker weertje (zo rond de 10 graden, de lente wil niet bepaald opschieten), en vooral veel rust.

Heeeeel veel plezier in Darwin lieverds! Wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag + foto's

• 25 Maart 2015 - 06:48

Ingrid:

Heerlijk om weer wat van jullie te horen en te zien.
    Goede vlucht naar Darwin en veel plezier nog in Adelaide!

• 28 Maart 2015 - 07:06

De Buren:

Leuk om jullie verslag van de 2e week te lezen. Wat een mooie foto's! Geniet van jullie mooie reis. Groetjes José, Albin en Joey

• 28 Maart 2015 - 09:27

Hans En Gerrie Coehorst:

Toppie,

Mooi om te lezen dat jullie het naar je zin hebben down under!
    Jammer dat van de 12 "apostelen" ze er niet allemaal meer zijn!
    Geniet ervan want hier is het zeker nog geen lente.
    Veel plezier vanuit de Kruikeduikers die vandaag ook op "safari" gaan.
    Alleen niet zo mooi als jullie maar naar de Bikse Hils ...
    Lezen graag jullie verslagen en de mooie foto's
    Carpe diem!!

Hans en Gerrie