De eerste week - Reisverslag uit Lorne, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Lorne, Australië van Luuk Jaimy - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Luuk

17 Maart 2015 | Australië, Lorne

De eerste week was GEWELDIG. Ik kan het werkelijk niet anders vertellen. Wat zijn we verwonderd over schoonheid van dit land. We waren de eerste twee dagen in Sydney, normaal zijn we niet van de steden, maar we hebben ons kostelijk vermaakt!
Wat is Sydney prachtig. GROEN, ongelofelijk. Veel muziek op de terrasjes en muzikanten op straat. Heel sfeervol. We hebben uiteraard het operahouse bezocht en de harbour bridge beklommen. In heel Sydney vliegen de kaketoes, ibissen en lori's om je oren! Heel gaaf. Ook was er bij het Opera house een rustplaats voor wilde zeeleeuwen. Er was er op dat moment ook een aan het 'rusten'; nouja, vooral shows aan het geven voor iedereen die naar hem/haar keek.
Bloedheet was het in Sydney dus in de middag hebben we het mooie Bondi beach opgezocht. Heerlijk. Daar rondgekeken en over het strand gewandeld.

De dag daarna zijn we naar Taronga Zoo geweest. Hier werden we verwacht en kregen we kaartjes. We hebben een super rondleiding gehad achter de schermen bij de oliftanten, giraffen en bongo's. We waren enorm welkom en ze hebben alles uit de kast gehaald om ons een leuke dag te bezorgen. Aan het eind mochten we kennismaken met Bull Gung. (olifanten man) Een aziatische olifant. Uiteraard was dit voor Luuk enorm cool, en ja ik mocht ook mee :) (helemaaaal niet vervelend)
Daarna zijn we teruggegaan naar Sydney, daar hebben gewacht tot het donker werd en hebben we foto's gemaakt van Sydney in het donker. WAUW.

Al die tijd hebben we in Sydney met de metro gereisd, super handig. Ze hebben daar een OPAL-kaart. Precies het zelfde systeem als een ov-chipkaart. Daarmee zijn we ook naar Apollo gereisd (dag 3) Apollo is het verhuurstation waar we ons campertje op gingen halen. Dat viel tegen. De reis was prima, en het is zo machtig om met je grote backpack door het land te reizen in 25 graden. Heerlijk, ik kan er wel aan wennen. Eenmaal daar werd t anders. Om 10 uur zouden we ons campertje ophalen. Dat leek allemaal prima te gaan, tot ik om 11.15 dacht: laat ik zelf maar gaan vragen waarom het zo lang duurt, want er werd ons niks verteld. Het antwoord: ik zal zo even voor je kijken. Owh, oke, dan wacht ik nog wel even. No worries is hier wel een beetje over de top gegaan. No worries? Het was uiteindelijk half 1 voor we onze camper hadden. Best een beetje jammer. Na lang aandringen kon iemand mij vertellen dat er iets kapot was aan ons campertje. Dat kan, maar het duurde 2,5 uur voor ze me dat konden vertellen. Mijn ''no-worries'' gevoel was even ver te zoeken. Dutchie ;)

Eenmaal op weg hebben we zo'n 250 km naar het zuiden gereden. Gestrand in Batemans bay. Super mooi. De volgende dag naar Orbost gereden en daar overnacht. Daar kregen we van onze buren de tip om naar Tidal River te gaan, een prachtig nationaal park. Hij had niets te veel gezegd, wat is het daar schitterend. Ogen en tijd tekort. Een wandeling gemaakt en net voor we bij het strand aankwamen zat er een wallaby recht naast het pad, fotomodel.

Vandaag heel vroeg vertrokken, wild spotten in het nationaal park. En HOE, ontelbaar veel wallaby’s , kangoeroes met een jong dier, 2 emoes en en en een WOMBAT. ZO cool. Ogen tekort.
Nu zijn we op de Great ocean road beland in een plaatsje genaamd Lorne. Hier net onze eerste duik in zee gemaakt (zwemmen). Zoals jullie horen, wij vermaken ons wel!

Weinig plekken met Wif dussuh tot de volgende keer!!!

• 17 Maart 2015 - 10:14

Pap En Mam:

Wauw wat mooi allemaal, fijn dat jullie het zo goed maken.
    Ik snap dat je ogen en oren te kort komt. erge mooie foto's.
    Geniet van alles en op naar het volgende.

• 17 Maart 2015 - 11:45

Kim Vd Lee :

O god klinkt echt prachtig schat. Ik kijk op tv altijd naar bondi beach haha dus heb een goed idee hoe het eruit zag:P Weet ik toch een beetje waar je was. En al die mooie dieren, ben zo jaloers. Idd een beetje raar dat ze niet zeggen dat je camper kapot was:S Misschien waren ze bang dat je dan een andere wou.
    Magoed alles klinkt echt geweldig! Heel veel plezier samen deze week!! Dikke kus en Knuff

• 17 Maart 2015 - 12:34

Evy:

Wow! Wat super mooi allemaal en gelukkig is t allemaal goed gekomen.
    Veel plezier weer verder :-)
    X

• 17 Maart 2015 - 13:12

Marjolein:

Ik wil terug!!! :-)
    Supervet dat jullie zoveel dieren al gezien hebben!!!! Geniet ervan!

• 17 Maart 2015 - 13:15

Ilse,Stijn, Bas, Johan En Leonie:

Leuk om te lezen! Geweldig daar, heel veel plezier nog samen en geniet van alles!

• 17 Maart 2015 - 14:59

Mieke:

Wat een super mooie reis zijn jullie aan het maken, nog veel plezier samen!!

• 17 Maart 2015 - 15:31

Myrette:

Ooowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww zo mooi.
    Wat zei je tegen mr. Wombat, jij mag mee naar Retje toe hahahaha.

En die Koala en tja al die andere foto's!!!! Zo mooi.

• 17 Maart 2015 - 17:50

Peter, Engelien, Michelle, Robin, Lance Demi:

geniet maar lekker van de mooie reis, heel veel plezier nog gr van ons allemaal !!

• 17 Maart 2015 - 18:09

Martijn:

Hoi Jaimy en Luuk,

Wat een pracht begin! Dat beloofd veel goeds, hoop ik voor jullie.
    Wen er maar vast aan dat het tempo Downunder veel langzamer is dan het onze.

In Nieuw Zeeland kreeg ik zelfs de opmerking komt zeker uit Europa.
    Duurde een kwartier om een kop koffie te krijgen nadat ik hem besteld had.

• 17 Maart 2015 - 19:24

Femke En Rob:

Ha vakantiegangers!!

Wat gaaf!! En ook al super mooie foto's!!
    Ja dat no worries brengt worries als het te lang duurt... hahaha....
    Genieten samen!!

X
    Fem en Rob

• 17 Maart 2015 - 20:39

Anja En Eric:

Hoi Luuk en Jaimy,

Leuk om jullie reisverslag te lezen en fijn te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Geniet van al het moois wat Australië te bieden heeft, van het lekkere weer, van elkaar
    en maak er een onvergetelijke reis van.

• 17 Maart 2015 - 22:45

Aafke En Robert:

Jaaaaaaaaaa wat een leuke foto's! Je kunt wel zien dat jullie daar volop aan het genieten zijn.
    Wat ziet het er allemaal mooi uit, jullie verdienen het lieverds! Neem het er maar lekker van.
    En dan die prachtige foto's van Oz' beautiful wildlife. Die Kookaburra's mogen er ook zeker wel wezen.

Wij kijken weer uit naar jullie volgende avonturen :)

Dikke kus en knuf!

• 18 Maart 2015 - 13:45

Ingrid:

Wow dit klinkt fantastisch hoor. Kan me heel,goed voorstellen dat je ogen en oren tekort komt. Geniet maar met volle teugen hoor en heel veel mooie foto's maken!!!
    Wij denken wel hier aan jullie!

• 18 Maart 2015 - 19:22

Hans Coehorst:

Hoi,

Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! Leuke foto's en hoop dat jullie binnen kort echt kunnen gaan duiken en dan genieten van down under in down under!
    Let wel op de Koala's (en andere "wilde" dieren) steken zo maar over ze hebben namelijk geen verkeer les gehad!
    Het blijkt maar weer dat no worries ook echt no worries is, maar het komt uiteindelijk allemaal goed. Laat de Europese stres maar lekker waaien!

Hier is het echt "snert" weer, door de week een beetje zon en in 't weekeinde mist en onder de 7 graden.

No worries Gerrie en Hans Coehorst

• 19 Maart 2015 - 10:30

Gerard En Ellie:

Zo ver weg, maar door de foto's en verhalen toch weer lekker dichtbij. Fijn om het allemaal te lezen en te zien. Geniet ervan, jullie hebben er lang genoeg naar uitgekeken. Groetjes vanuit Hulten!!!

• 19 Maart 2015 - 10:41

Maarten:

Hallo Luuk en Jaimy,
    Mooie foto's! Sydney is een gave stad.
    Goed om te horen dat jullie je vermaken, enjoy the ride!

Groetjes,
    Maarten en Jolanda

• 19 Maart 2015 - 12:55

Evy :

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, wat lijkt het me daar prachtig!!
    Geniet van alles, zijn erg benieuwd naar jullie volgende verhaal!!

Groetjes,

Bart en Evy

• 19 Maart 2015 - 20:10

Eline Arts:

wat leuk om te lezen, leuke foto's :).
    geniet er van.

• 23 Maart 2015 - 02:54

Jullie Buren :

Leuk om jullie verslag te lezen. Wat een mooie foto's! Geniet van jullie avontuurlijke reis. Groetjes José, Albin en Joey

• 23 Maart 2015 - 22:36

Adri En Jose:

WoW, wat een mooie foto's en een leuk verslag. Jullie vermaken je wel zo te zien. Soms nog een beetje onthaasting, maar no worries. Veel plezier, en geniet er van.

• 27 Maart 2015 - 07:46

Fam Vd Hout:

Goede morgen gisteren het adres voor jullie reisverslag gekregen, erg leuk, bijzonder, indrukwekkend en mooi ziet het eruit. Alle goeds, samen genieten met elkaar. Gr uit nederland